zondag 9 februari 2014

Sochi 2014

Het is weer zover, de olympische winter spelen. Dit maal in Sochi, Rusland. We zijn inmiddels alweer 2 dagen bezig en nu al hebben we 4 medailles in the pocket! En allemaal op een onderdeel: schaatsen.
Van huis uit kregen wij vroeger al veel sport mee, mijn vader kijkt namelijk veel en vaak sport.

Of het nou wielrennen, schaatsen, voetbal of rugby is, het maakt niet uit, ik vind het allemaal leuk!
En nu dus de olympische winter spelen, wanneer ik vrije tijd heb kijk ik het liefst zoveel mogelijk.
Vanmorgen was dat o.a. slopestyle(snowboarden) en schaatsen(3000 M) bij de vrouwen. En terwijl ik dit typ staat het langlaufen bij de mannen erop.

Slopestyle was erg gaaf om te zien! Helaas was de Nederlandse Cheryl Maas niet door. Maar wat waren Jamie Anderson (Amerika), Enni Rukajarvi(Finland) en Jenny Jones(Engeland) goed! Allemaal gave/moelijke trics die zij deden, voor Engeland was het zelfs de allereerste sneeuwmedaille ooit, well done!
Er was echter ook nog een harde crash, de Tsjechische Sarka Pancochova, damn wat viel zij hard! Haar helm was aan de achterkant gewoon doormidden gespleten...

En bij het schaatsen onze trots, Ireen Wüst, gewoon goud! Prachtige race, telkens ongeveer 2 a 3 sec voorsprong op Sablikova, geweldig :). Hiermee komt het totaal aantal nederlandse medailles tot nu toe alweer op 4! En allemaal bij het schaatsen behaald, zo zie je maar weer dat nederland toch stiekem wel een echt schaatsland is;).

Kijken jullie de Olympische Winterspelen? Wie is je favoriet? Welke onderdelen kijk je het liefst?

Liefs, Jeske.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten